Handelsbetingelser
Hjemmesiden https://www.winkwink.dk/ drives af firmaet:
Scandia Trading ApS, CVR: 33952414 - Risbrigvej 10 - 6330 Padborg
TELEFON 69 13 44 47
Produktinformation
På Winkwink.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Winkwink.dk via kundeservice@winkwink.dk eller kontakte os telefonisk.
Priser
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende. Køber bliver faktureret for den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms og er angivet i Danske Kroner (DKK).
Tilbudspriser er kun gældende i en begrænset periode og vil efter endt periode ikke kunne benyttes, med mindre andet er aftalt. Tidsbegrænsning for tilbud vil ofte fremgå i forbindelse med tilbuddet. Tilbud gælder så længe lager haves.
Bestilling
Efter dit køb fremsender vi en ordrebekræftelse via mail. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan det dog skyldes at du har oplyst en ukorrekt mailadresse og hører du ikke videre fra os, bedes du venligst kontakte os hurtigst muligt, for at sikre at dit køb er blevet behandlet korrekt.
Vi trækker først penge fra dit betalingskort, når din pakke er afsendt fra vores lager.
Betaling
Der kan hos Winkwink.dk betales med dankort og internationale betalingskort VISA, Mastercard, JCB, paypal og Viabill. Betaling vil være gennem sikker forbindelse (SSL) så alle data er krypteret. Winkwink.dk kan på intet tidspunkt se alle dine kortoplysninger. Vi sender ikke girokort pr. efterkrav.
Pengene trækkes først fra købers kort efter pakken er afsendt
Winkwink.dk betaler alle gebyrer, der kan forekomme i forbindelse med betaling med betalingskort.
I forbindelse med tilbageførsel af penge for reklamation og returret er det kun muligt at få tilbageført penge, samme vej som de er betalt (Eks. har du betalt med dankort, tilbagefører vi til samme dankort).
Vær opmærksom på, hvis vi tilbagefører penge til et Mastercard eller Visa Electron kan der gå op til 28 dage, før du kan se pengene på din konto - dette er noget der er ønsket fra Mastercard og Visa Electrons side og derfor ikke noget, vi kan gøre noget ved. Er du i tvivl, så kontakt din bank.
Ved betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Levering
Fri fragt til pakkeshop ved køb over 499 kr. Ved køb under 499kr koster levering til pakkeshop 29 kr. Levering hjem koster 49kr uanset ordrestørrelse.
Reklamation
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Sørg ALTID for at kontakte os, før du sender din reklamation af sted til os og oplys dit ordrenummer. Når du har kontaktet os, sender vi dig en gratis elektronisk returlabel, som du sætter på din pakke og sender af sted med GLS.
Fejl ved ordre?
Har du modtaget forkerte produkter i din ordre? Så kontakt os med det samme, så vi kan sende produkter som mangler så problemet kan blive løst med det samme!
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondata
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Ingen personlige oplysninger, der registreres på Winkwink.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Winkwink.dk.
Personoplysningerne registreres hos Scandia Trading ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige er winkwink.dk
Som registreret hos Scandia Trading. ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kundeservice@winkwink.dk.
I forbindelse med bestilling hos winkwink.dk samtykker du endvidere at vi må kontakte dig i forbindelse med behandling af din ordre. Vi eftersender kun tilbud og nyhedsbreve, hvis du under bestilling har samtykket til dette. Hvis du ikke har samtykket til dette, vil vi ikke kontakte dig yderligere efter endt behandling af din ordre.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Husk at du ALTID skal kontakte os, før du sender noget retur og oplys dit ordrenummer. Du kan benytte vores standardfortrydelsesformular som du kan hente her eller du kan oplyse os via mail eller telefon, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Pakker sendt retur som ‘ikke afhentet’ eller nægtet modtagelse
Hvis kunden ikke afhenter pakken i pakkeboks eller posthus, bliver den sendt retur til os efter 7 dage. Dette er ikke at betragte som en fortrydelse af købet. Du kan henvende dig til os og få pakken sendt igen eller for at fortryde købet ved at kontakte os på kundeservice@winkwink.dk.
Hvis du ønsker at pakken sendes igen, vil du blive opkrævet fragt for en ny forsendelse.
Hvis du ønsker at fortryde købet, vil vi returnerer pengene for produkterne, fratrukket 49 kr. som er vores omkostninger til returfragt.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Vi gør opmærksom på, at der kan gå op til 7-10 hverdage fra vi modtager din pakke til behandlingen er gennemført. Du vil altid modtage en mail fra os, når vi har modtaget og behandlet dit produkt.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. OBS: I henhold til den nye forbrugeraftalelov pr. 13. Juni 2014, er det kundens ansvar at varen ankommer sikkert og uskadt til os indenfor returrettens udløb.
Som det også vil fremgå på din returlabel skal din pakke returneres til denne adresse:
Scandia Trading ApS
Risbrigvej 10
6330 Padborg
Returneres din varer til vores kontoradresse, vil den komme retur til dig og du skal selv stå for returporto til den korrekte adresse.
Ingen fortrydelsesret
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
- En god huskeregel: Ville du selv købe det produkt du sender retur? Er svaret nej, er der stor sandsynlighed for at vi heller ikke tager det retur.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@winkwink.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.06.2022
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Scandia Trading ApS
Risbrigvej 10
6330 Padborg
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)