Handelsbetingelser

Hjemmesiden https://www.winkwink.dk/ drives af firmaet:

Scandia Trading ApS, CVR: 33952414 - Tværvejen 3 - 5580 Nørre Aaby

TELEFON 69 13 44 47

Produktinformation

På Winkwink.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Winkwink.dk via kundeservice@winkwink.dk eller kontakte os telefonisk.

Priser

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende. Køber bliver faktureret for den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle priser er vist inkl. moms og er angivet i Danske Kroner (DKK).

Tilbudspriser er kun gældende i en begrænset periode og vil efter endt periode ikke kunne benyttes, med mindre andet er aftalt. Tidsbegrænsning for tilbud vil ofte fremgå i forbindelse med tilbuddet. Tilbud gælder så længe lager haves.

Bestilling

Efter dit køb fremsender vi en ordrebekræftelse via mail. Modtager du ikke en ordrebekræftelse, kan det dog skyldes at du har oplyst en ukorrekt mailadresse og hører du ikke videre fra os, bedes du venligst kontakte os hurtigst muligt, for at sikre at dit køb er blevet behandlet korrekt.

Vi trækker først penge fra dit betalingskort, når din pakke er afsendt fra vores lager.

Betaling

Der kan hos Winkwink.dk betales med dankort og internationale betalingskort VISA, Mastercard, JCB, paypal og Viabill. Betaling vil være gennem sikker forbindelse (SSL) så alle data er krypteret. Winkwink.dk kan på intet tidspunkt se alle dine kortoplysninger. Vi sender ikke girokort pr. efterkrav.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.
Hvis der er tale om Diners Club og American Express, kræves det, at I har en direkte indløsningsaftale med hhv. Diners Club og/eller American Express.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Bankoverførsel: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

PayPal: Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

 

Pengene trækkes først fra købers kort efter pakken er afsendt

Winkwink.dk betaler alle gebyrer, der kan forekomme i forbindelse med betaling med betalingskort.

I forbindelse med tilbageførsel af penge for reklamation og returret er det kun muligt at få tilbageført penge, samme vej som de er betalt (Eks. har du betalt med dankort, tilbagefører vi til samme dankort).

 

Ved betaling via ViaBill: 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned. 

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. 

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. 

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Levering

Fri fragt til PostNord pakkeshop ved køb over 699 kr. Ved køb under 699kr koster levering til pakkeshop 29 kr. Levering hjem koster 49kr uanset ordrestørrelse.

Vi sender med PostNord og DAO og vi sender kun til Danmark.

Leveringstiden er dag til dag for vores lagervarer og 3-5 dage for varer på fjernlager. Det fremgår på produktsiderne om de er på lager eller fjernlager.

Du har også mulighed for at afhente din vare på vores adresse: Tværvejen 3, 5580 Nørre Åby.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb. 

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.  

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Sørg ALTID for at kontakte os, før du sender din reklamation af sted til os og oplys gerne dit ordrenummer. Når du har kontaktet os, sender vi dig en gratis elektronisk returlabel, som du sætter på din pakke og sender af sted med GLS. 

Fejl ved ordre?

Har du modtaget forkerte produkter i din ordre? Så kontakt os med det samme, så vi kan sende produkter som mangler så problemet kan blive løst med det samme!

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.   

Varen sendes til:

Scandia Trading ApS
Tværvejen 3
5580 Nørre Aaby

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Persondata

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Ingen personlige oplysninger, der registreres på Winkwink.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Winkwink.dk.

Personoplysningerne registreres hos Scandia Trading ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.   

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Den dataansvarlige er winkwink.dk 

Som registreret hos Scandia Trading. ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til:  kundeservice@winkwink.dk.  

I forbindelse med bestilling hos winkwink.dk samtykker du endvidere at vi må kontakte dig i forbindelse med behandling af din ordre. Vi eftersender kun tilbud og nyhedsbreve, hvis du under bestilling har samtykket til dette. Hvis du ikke har samtykket til dette, vil vi ikke kontakte dig yderligere efter endt behandling af din ordre.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du bedes venligst oplyse dit ordrenummer. Du kan benytte vores standardfortrydelsesformular som du kan hente her eller finde dem nederst i handelsbetingelserne. Du kan også oplyse os via mail service@winkwink.dk eller telefon +45 69 13 44 47, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.  

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

Pakker sendt retur som ‘ikke afhentet’ eller nægtet modtagelse

Hvis kunden ikke afhenter pakken i pakkeboks eller posthus, bliver den sendt retur til os efter 7 dage. Dette er ikke at betragte som en fortrydelse af købet. Du kan henvende dig til os og få pakken sendt igen eller for at fortryde købet ved at kontakte os på kundeservice@winkwink.dk.
Hvis du ønsker at pakken sendes igen, vil du blive opkrævet fragt for en ny forsendelse.
Hvis du ønsker at fortryde købet, vil vi returnerer pengene for produkterne, fratrukket 49 kr. som er vores omkostninger til returfragt.

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Vi gør opmærksom på, at der kan gå op til 7-10 hverdage fra vi modtager din pakke til behandlingen er gennemført. Du vil altid modtage en mail fra os, når vi har modtaget og behandlet dit produkt.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Som det også vil fremgå på din returlabel skal din pakke returneres til denne adresse: 

Scandia Trading ApS
Tværvejen 3
5580 Nørre Aaby

 

Ingen fortrydelsesret

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

- En god huskeregel: Ville du selv købe det produkt du sender retur? Er svaret nej, er der sandsynlighed for at varens handelsmæssige værdi er forringet.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

 

 

Klageadgang 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@winkwink.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - https://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.05.2024

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Scandia Trading ApS
Tværvejen 3
5580 Nørre Aaby

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)